Rapporter

Klientrapport
Bransch- och framtidsrapport
Imagewatch

Klientrapporten kvalitetssäkrar samarbeten och ger viktiga insikter om era klienter.  Undersökningen inkluderar både viktiga nyckeltal/KPI:er för att mäta byråns verksamhet samt årets temafrågor och framtidsspaning.

Era klienters svar jämförs mot er storlekskategori, branschen och best practice. Resultaten analyseras och sammanställs i en rapport med tydliga slutsats- och KPI-översikter som underlag till ledningen. 

  • Nöjd Klient Index - hur samarbetet upplevs
  • Viktigast att förbättra enligt klienterna
  • Partnerskap
  • Vilja att utöka samarbetet
  • Uppföljning, byråns erbjudande och cross selling-nivå
  • Rekommendationsvärde och NPS
  • Kännedom om byråns hållbarhetsarbete
  • Segmentering av de största klienternas svar
  • Klienternas kommentarer och önskemål till byrån

ÅRETS TEMAFRÅGOR:

  • Framtida val av advokatbyrå – Hur och på vilka grunder byrån väljs, samt vilka faktorer som kommer att bli mer avgörande framöver. Analys av skillnader mellan områden/målgrupper.

  • Klienternas affärsjuridiska utmaningar och konkreta behov 2026.

  • Byråns position inom viktiga och växande tjänsteområden.

  • Klienternas syn på byråns hantering av internationella ärenden.

Rapporten analyserar klienternas feedback och kommentarer på övergripande nivå, och i olika segment av marknaden. Med ett särskilt fokus på de allra största köparna av affärsjuridik och framtidsfrågor.

Rapporten kompletteras med underlag från Regis årliga Partnerstudie där advokatbyråledningarna själva belyser kritiska frågor för branschen, exempelvis inom kriterier för att framgångsrikt bli vald som byrå, nya och växande tjänster, prioriteringar av utvecklingsområden, AI, hållbarhet och ledarskap.

I år belyser vi bland annat följande framgångsfaktorer:

  • Att skapa en mycket god klientupplevelse
  • Utveckla klientsamarbeten med strukturkapital och insikt i kommande behov.
  • Utveckla med insikt i hur köparna ser sig välja advokatbyrå i framtiden.
  • Klienternas affärsjuridiska utmaningar och konkreta behov 2026
  • Ta position inom viktiga och växande tjänsteområden.
  • Att lyckas ur internationellt perspektiv i ökande konkurrens
  • Nå ut med byråns hållbarhetsarbete.    

Rapporten ImageWatch visar byråns varumärkesstyrka och preferens bland presumtiva klienter på marknaden dvs. köpare som idag inte är klienter hos advokatbyrån. Med segmentering i tio viktiga målgrupper, branschjämförelse och utveckling.

Vi mäter spontant positivt intryck, vilja att anlita byrån och kännedom om byrån. Det innebär att rapporten visar både köparnas top-of-mind samt deras aktiva ställningstagande till byrån.

Segmenteringar i senaste studien var: Köp +1 mkr, Köp +2,5 mkr, Köp +5 mkr, Chefs- och bolagsjurister, Vd:ar, Frekventa transaktionsklienter, Stockholm, Stora köpare i Stockholm, Västra Sverige, Södra Sverige. Vi mäter image inom M&A i segmenten stora köpare, många transaktioner och Stockholm. Dessutom image inom tvist och fastighet/entreprenad.

Rapporten kompletteras med branschrykte – positivt intryck av er byrå hos byråledningarna på Sveriges 50 största affärsjuridiska byråer – totalt, inom M&A och andra utvalda områden.

  • Top of mind i positivt intryck av byrån
  • Positivt intryck inom utvalda verksamhetsområden
  • Preferens - Kan tänka sig att anlita byrån
  • Kännedom om byrån
  • Branschrykte - Image hos partners på de största affärsjuridiska advokatbyråerna

Kontakta oss

Vill du veta mer
om våra tjänster?

Är ni intresserade av några av våra tjänster, kontakta oss via formuläret eller någon i teamet så hör vi av oss så snart som möjligt!

Namn(Obligatoriskt)

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Regi Research & Strategi AB, orgnr. 556388-6653 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Markera för att samtycka till användning av Nödvändiga cookies
Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

Markera för att samtycka till användning av Cookies för statistik
För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.